Cultura · 4 de Mayo de 2017. 22:58h.

“¿Y si gana Le Pen?”

Valentí Puig critica los “problemas de liderazgo” en la UE

“¿Y si gana Le Pen?”

Valentí Puig, con Ignacio Peyró durante la presentación

El periodista Valentí Puig se ha peguntado “¿y si gana Le Pen?” en las elecciones presidenciales francesas del próximo domingo. Puig ha criticado los “problemas de liderazgo” en la Unión Europea y su “falta de consistencia”.

El conocido escritor ha hecho estas reflexiones durante la presentación del libro de Ignacio Peyró (Madrid, 1980), “La vista desde aquí. Una conversación con Valentí Puig” (Elba), que se ha presentado este jueves en al librería Garbí de Barcelona. Peyró es autor de “Pompa y circunstancia. Diccionario sentimental de la cultura inglesa” (2014) y ha traducido diversas obras.

Valentí Puig ha criticado, con éstas palabras, el hecho que el presidente de la Comisión, el luxemburgués Jean-Claude Juncker, felicitara Emmanuel Macron tras su victoria en la primera vuelta. Puig ha dejado claro que “no tengo ninguna simpatía por Le Pen”, pero ha lamentado “estos patinazos del europeísmo oficialista porque genera anticuerpos”.

También ha dejado claro, entre otros temas, que “el principal problema es el sistema educativo, que es un auténtico desastre”. “Si la escuela pública se hunde -ha añadido- la gente con mayor poder educativo puede llevar los hijos a la privada o la concertada, però el ascensor social deja de funcionar”.

En su opinión, “necesitamos incentivar el mérito por encima de la igualdad en profesores y en alumnos”. “Hay ua incentivar el esfuerzo y el mérito”, ha insistido. Clara Pastor, la la editorial, ha destacado que Valenti Puig “es un conservador no en el sentido político del término sino en su actitud vital” y ha elogiado que ya lo era “cuando había la obligación moral de ser progre”.

7 Comentarios

#5 Republica catalana de Can Pixa, Lleida, 05/05/2017 - 16:14

La unica posibilitat que guanyi Le Pen es que l'Iceta doni public suport a Macron.Esperem que aquesta vegada tingui la boca tancada.

#4 Lògica UEista, Bcn, 05/05/2017 - 13:22

Junker obre el paraigüa abans que plogui. Sap que Le Pen pot acabar amb els privilegis dels buròcrats de la UE i naturalment vol que guanyi Macron, que certament malgrat que diu voler canviar la UE, quan mani no tocarà res de res.

#3 salva, BCN, 05/05/2017 - 10:26

Propostes: Dreta i Extremadreta
Altenativa: Abstenció

#3.1 Josep Pagès i Canaleta de Cardedeu ..ESTACION DE TREN SIN MARQUESINAS , E.R.C. I LA CUP SOU UNA VERGONYA PER L´ESQUERRA CUAN DONEU SUPORT A LA DRETA CORRUPTA DEL , 05/05/2017 - 20:25

LA ABSTENCIÓ ara mateix a FRANÇA aniria a Favor de LE PEN ques lo que fara algun partit politic JO Tambe
participo de LA ABSTENCIÓ cuan ja Eleccions, cap partit politic me anima a nar a Votar CAP

#2 Joan Puig Vilà, Vic, 05/05/2017 - 07:49

Una victòria de Le Pen seria una excel.lent notícia pel nacionalisme populista català format per ERC, PDeCat, i la CUP. Que guanyin els teus sempre és motiu de joia...

#2.1 Absurd del tot, Bcn, 05/05/2017 - 13:25

Que guanyi qui vol controlar l'inmigració, que propugna la no divisió de l'estat i que vol acabar amb el transit descontrolatr per les fronteres, mai pot agradar als partits que esmentes. JA ELS VA PROU BE L'STATUS-QUO.

#1 Josep Pagès i Canaleta de Cardedeu TIENE UNA ESTACION DE TREN SIN MARQUESINAS, A FRANÇA GUANYI QUI GUANYI FRANÇA SERA SEMPRE EUROPEA SERA EUROPA AIXO NO JA NINGU , 05/05/2017 - 07:12

SI GUANYA LE PEN NO PASARIA RES . FRANÇA Seguiria sen EUROPEA Dintra la Unió Europea . JA que per MARXAR Sotir de Europa LE PEN Tindria que fer UN Referendum que perderia .Mireu GRECIA Quina POR Primer van Guanyar als de PODEMOS No va pasar res FRANÇA ARA ES CASTIGADA I FORT Per FER MALAMENT LES COSES