Publicidad
Cultura · 4 de Marzo de 2009. 08:47h.

Catalán en todas las salas de cine

Cultua prepara una ley para que el 50% de las películas tengan versión en catalán

Catalán en todas las salas de cine

El conseller Tresserras, con dos altos cargos de su departamento

El Departamento de Cultura y Medios de Comunicación prepara una ley -la Ley del Cine de Catalunya- para que el 50% de las salas de cine de Catalunya que exhiban una copia en castellano exhiban también otra en catalán. La idea es impulsar la normalización lingüística en un sector en el que el castellano es todavía ampliamente predominante y que, como mínimo, el 50% de les películas tengan versión en catalán, según ha sabido e-noticias. La intención de Cultura topará previsiblemente con la resistencia del sector de la distribución cinematográfica -las llamadas majors de Hollyood- como le pasó a la entonces conseller de Cultura, Joan Maria Pujals, a mediados de los 90. El acuerdo pasó entonces porque la Generalitat subvencionase ampliamente la exhibición de copias en catalán. A pesar de elo, la presencia del catalán en el cine siempre ha sido minoritaria. Las únicas películas que se pueden ver actualmente en catalán, y no en todas las ciudades, son Arropiero, el vagabund de la mort, Australia i  Forasters.

Publicidad
Publicidad

71 Comentarios

Publicidad
#71 bcn87, bcn, 09/03/2009 - 00:41

em nego a veure pel.licules doblades en catala!! i no per la llengua, sino per la qualitat del doblatge, que es molt pitjor

#70 Gerard, Barna, 04/03/2009 - 23:12

Jorge (Madrid): Prepara el Ministerio de Cultura alguna llei per a que al centre i sud peninsular pogueu estudiar alguna llengua estatal, tal vegada com a optativa, i cureu la vostra ignorància i, per tant, ressentiment vers les altres llengües?

#69 Gerard, Barna, 04/03/2009 - 23:08

Per cert, jo pago triple i quadruple: TVE, escoles fora de Cat, RNE, Cervantes, Principe de Asturias, esglesia i un munt d'institucions q no em representen... Em penso que ja m'entens. El sistema democratic basat en l'estat del benestar funciona aixi.

#68 Marta i Toni, Sant Cugat, 04/03/2009 - 21:14

I, si la gent només fa cua a les sales que passin películes en castellà, que faran?. Que no s adonen que això pot acabar d enfonsar el sector del cinema a Catalunya?. Els compradors i consumidors veiem él cinema en l idioma que ens agrada...o no el veiem

#67 Gerard, Barna, 04/03/2009 - 20:58

Tomeu, doncs tb s'hauria de fer alguna per fomentar l'aranés a les sales de cinema, és clar que sí.