Publicidad
Cultura · 5 de Octubre de 2012. 18:55h.

Catalanes en el Instituto Cervantes

Montserrat Caballé, Carme Riera, Josep Joan Moreso y Valentí Puig son nombrados vocales del patronato

Catalanes en el Instituto Cervantes

Valentí Puig, en una foto de archivo

El Gobierno estatal ha nombrado nuevos vocales del patronato del Instituto Cervantes por un periodo de seis años entre los que se encuentran cuatro personalidades catalanas.

Montserrat Caballé, Valentí Puig, Carme Riera y el rector de la UPF, Josep Joan Moreso son nuevos vocales patronos de la principal plataforma de la lengua castellana.

Los tres primeros se han incorporado al Instituto Cervantes en representación de las Letras y la Cultura España, según ha anunciado el Gobierno central. Por su parte, el rector de la UPF ha sido nombrado en representación de la Universidad y las Reales Academias.

Valentí Puig es escritor y articulista de prensa, tanto en castellano como en catalán. Ha obtenido los premios Ramon Llull, Josep Pla o Sant Joan, entre otros.

Carme Riera también es miembro de la RAE y ha sido Creu de Sant Jordi del año 2000. Cinco años después, recibió el premio de la Asociación de Escritores en Lengua Catalana por el conjunto de su obra.

Publicidad
Publicidad

15 Comentarios

Publicidad
#7 Jordi Tallaferro, Barcelona, 07/10/2012 - 23:12

Uns botiflers menys a posar al patronat de l'lnstitut Ranon Llull. Ja s'han retratat prou.

#5 Cigronet, SFG, 07/10/2012 - 10:54

I què hi ha de fer sa Caballé, botiflera, catalana renegada del seu país i de la seva llengua, amb residència a Andorra per no pagar impostos aquí, a l'institut servantes ??. És una immoral desgraciada. Els altres no els conec, ni ganes.

#5.1 LeonAnto, Barcelona, 08/10/2012 - 13:25

¿Pero Andorra no es un país catalán?

#4 ferran, Catalunya, 05/10/2012 - 21:22

Quatre estomacs agraïts que faran el joc als genocides del Català.

#3 josep, mediona, 05/10/2012 - 20:47

Valentí Puig i Carme Riera són mallorquins, no pas catalans.

#3.1 Francesc, Barcelona, 05/10/2012 - 21:08

Segons que entenguem per Catalunya. Hi ha molt dir. El tema no està ni de bon tros tancat. Altrament, cal canviar el nom a l?Institut Cervantes. L'autor del Quixot es deia Servent i escrivia en català i era de Xixona al P. Valencià.

#3.2 ciutadà ppcc, Barcelona, 06/10/2012 - 11:09

Vaja puntualització més ridícula. Escriuen en català. S'inscriuen a la literatura catalana. Han fet bones aportacions a aquesta literatura, qüestions extraliteràries a part.



#3.3 Felipe, Barcelona, 06/10/2012 - 11:54

Son CIUDADANOS CATALANES de origen mallorquín. Votan aquí, no allí

#3.4 LeonAnto, Barcelona, 08/10/2012 - 13:28

Los hay que están más p'allá que p'acá, al principio, iban diciendo que el Tirant era mejor que el Quijote, como no cuela, ahora se han inventado que Cervantes era catalán y que la versión original del Quijote se escribió en catalán. Otra variación es que Colón era catalán. ¡Ja! ¡Ja! ¡Ja!

#3.5 Francesc, Barcelona, 08/10/2012 - 15:10

Leon... qui va dir que el Tirant és el milor llibre del món ho diu el mateix Cervantes/Sirvent. I la resta és cert. I que en Colom era de Barcelona i al servei del rei Ferran i de la nacó catalana no en dubta ja ningú.

#3.6 Manolo, Valéncia, 10/10/2012 - 15:45

Francesc, majo, si estudies un poc i t'obris un poc al món no creuries les tonteries del Bilbeny qui, per altra banda, no te tampoc ni idea, menteix conscientment, i ninguna persona seiosa el creu.
O és que lel món de la Filologia també està en contra de Catalunya?

#2 Britannia, Mallorca, 05/10/2012 - 20:22

Valentí Puig catalán???

Carme Riera catalana??


jajajaja.. caray, desde cuando???

Mallorca IS Spain

#2.1 Marc3, Barcelona, 06/10/2012 - 08:22

> mallorca is spain

1. tu no ets mallorqui, sino empraries la llengua catalana balear
2. tu ets un colonitzador

#2.2 Palma, Palma, 06/10/2012 - 11:09

Molt bé, Marc3!