Publicidad
Cultura · 23 de Septiembre de 2012. 18:05h.

Muere a los 43 años el fundador de Plataforma per la Llengua

Martí Gasull pierde la vida en un alud en el Himalaya mientras hacía alpinismo

Muere a los 43 años el fundador de Plataforma per la Llengua

Martí Gasull, en una foto de archivo

El fundador y portavoz de la Plataforma per la Llengua, Martí Gasull, ha muerto en el Himalaya como consecuencia de un alud. Ocho alpinistas más también han perecido.

Gasull, según ha confirmado la entidad en su web, ha encontrado la muerte en el Manaslu (Nepal), la octava montaña más alta del mundo con 8.163 metros.

Desde Plataforma per la Llengua han recordado que Gasull era un "activista por la lengua y la cultura catalana". "Independentista y apasionado de la alta montaña, comprometido con la lengua, la cultura catalana, y bien conocido por su humanidad y compromiso en la lucha por nuestro país", han añadido.

Publicidad
Publicidad

15 Comentarios

Publicidad
#10 Jose Manuel, Madrid, 24/09/2012 - 14:53

Sí por desgracia tienes que palmarla no es mala manera hacerlo en un alud en el Himalaya a 8000 metros. No es que me de envidia pero casi, será una leyenda para sus nietos y eso ya es mucho decir.

#9 RIP, Katmandu, 24/09/2012 - 13:26

Como dicen los medios, ha muerto un español. Qué vida más baldía.

#8 Quim, Cambrils, 24/09/2012 - 10:04

Va ser el meu professor de filosofia a Vic. Una persona senzilla, pencaire i amb un etern somriure als llavis. Et trobarem a faltar, Martí.

#7 C. Flores, Vila de Sants, 24/09/2012 - 01:25

Quan anava a la seu de plataforma per coordinar accions en favor del català o agafar material per a repartir...Me´l trobava sempre a la seva taula treballant i pencant. Sel veia bona persona, descansi en pau. Llàstima que no haguis pogut veure la República Catalana..

#6 Fèlix de Sant Serni de Tavèrnoles, Vic, 23/09/2012 - 21:51

El vaig conèixer i era una excelent persona, des de la meva absoluta disconformitat ideologica amb en Martí, els meus sincers condols a la familia. Visca Catalunya i Visca Espanya.

#6.1 Martha, l'Hospitalet, 23/09/2012 - 22:44

Sí, visca Ecspanya penjada d'una canya...I si lacanya cau..Ecspanya adeu siau!

#6.2 spanish, Madrdi, 24/09/2012 - 01:21

marta estas sembrada 12 dies i encara ningu a proclamat la independencia aneu lents ehhh ? ahhh que espereu a conveniencia jajajjajaja espereu espereu......

#6.3 Asier, BCN, 24/09/2012 - 01:22

Molt bé Martha, visca l'independentisme dialogant i elegant. Persones com tu fan fugir del vostre moviment.
Sense conèixer-l de res subscribeixo el comentari d'en Fèlix

#6.4 Asier, bcn, 24/09/2012 - 01:25

#6.

1 Molt bé Martha, visca l'independentisme dialogant i elegant. Persones com tu fan fugir del vostre moviment.
Sense conèixer-l de res subscribeixo el comentari d'en Fèlix

#6.5 Asier, BCN, 24/09/2012 - 01:35

#6.1

Molt bé Martha, visca l'independentisme dialogant i elegant. Essers com tu fan tan atractiu el vostre moviment.
Sense conèixer-l de res subscribeixo el comentari d'en Fèlix,

#6.6 Max, Barcelona, 24/09/2012 - 12:36

No crec que sigui massa important si ets proper o no a la seva ideologia, i els "visques" a la festa major del poble, no el dia que dones el condol als seus familiars i amics.