Cultura · 7 de Noviembre de 2012. 09:27h.

Sergi López apoya la CUP

El actor dice que ERC no le convence porque es "la izquierda de toda la vida"

Sergi López apoya la CUP

Sergi López, durante un acto del ANC

El actor catalán Sergi López ha hecho pública una carta de apoyo a la CUP donde expresa que son gente "preparada" y recuerda que "los partidos soberanistas ya tenían mayoría absoluta en el Parlament durante la anterior legislatura y no han sido ellos, sino la gente de la calle, quien ha puesto la autodeterminación en el centro del debate".

En declaraciones a Versió a Rac-1, ha aclarado que ha salido de él mismo la carta pública de apoyo a la CUP: "es una carta que escribo yo. La gente de la CUP no sabe que lo he hecho ". "Yo siempre he sido independentista y ligado a una idea de izquierdas", ha añadido.

El actor ha reconocido que tenía una imagen muy desdibujada de la CUP: "tenía el cliché que eran peludos con pendientes que iban a gritar a las manifestaciones" pero ha explicado que "en Vilanova y la Geltrú la CUP ha hecho cosas concretas y me he dado cuenta que hay un discurso muy interesante y con vocación de mayoría" y ha añadido que "ahora veremos qué hacen y los vigilaremos. Pero me han convencido para darles mi apoyo".

Sobre por qué no da el apoyo a ERC, Sergi López ha explicado que no le convence porque es "la izquierda de toda la vida". Finalmente, ha dicho que "la izquierda y el movimiento soberanista debe debatir la idea de querer una libertad para el pueblo catalán no forzosamente en contra de nadie".

Publicidad
Publicidad

13 Comentarios

Publicidad
#7 Lluis, Vilanova i la Geltrú, 07/11/2012 - 16:09

Malauradament, el Sergi té raó pel que respecta a l'ERC de Vilanova. Són els de tota la vida, perdent eleccions una darrera l'altra. ERC s'ha renovat, però no a Vilanova i així ens va, que la CUP es menja el nostre espai.

#6 Núria Perez, Girona, 07/11/2012 - 12:27

Aquest noi ja sap que la CUP proposa sortir de la Unuó Europea i del Euro?? Sort que treballa per Europa...

#6.1 Jordi soler, Barcelona, 07/11/2012 - 19:32

Doncs premis nobels d'economia com Stiglitz o Krugman també recomanen sortir de l'euro per remuntar la crisi, per no parlar que l'Arcadi Oliveras i molts professors d'universitats també clamen per la sortida de l'euro.
Però que sabran tots aquests matats al teu costat oi?

#5 Manel, Barcelona, 07/11/2012 - 11:25

Que bo, perquè la CUP critica l?assemblea nacional catalana (ANC) i el Sergi Lopez en forma part... fins el punt que la CUP va convocar una contra manifestació l?11 de setembre a la de l'ANC

#5.1 marta, Girona, 07/11/2012 - 11:55

Es el que jo dic, tot plegat fa pudor.

#5.2 Mau-Mau, Cal Sofista., 07/11/2012 - 15:17

Contra què? Perdona però aquesta manifestació que aludeixes fa decades que es fa. Es la manifestació de l'EI que també fa decades que reclama la llibertat del nostre poble. Millor que abans de xerrar documentar-se Manel. I no creis cortines de fum on no n'hi ha entre CUP i ANC. Amunt i Salut.

#5.3 purito, palafrugell, 07/11/2012 - 19:06

No en tens ni idea del que dius!
CONTRA MANIFESTACIÓ????!!!

#4 Patateta, Horta, 07/11/2012 - 10:42

Prefeixo la socialdemocracia de tota la vida que un regim comunista, i preferixo una esquerra pragmatica capaç d'arribar acords amb la dreta i facilitar la construcció nacional, que l'esquerra capaç de bloquejar acords per la seva mentalitat de màxims i antidretana.

#3 JJJ, BCN, 07/11/2012 - 10:33

La CUP es el Reagrupament d'aquestes eleccions, objectiu reduir el numero de votants de Esquerra, i fer-los perdre de dos a tres escons al Parlament, gràcies a la llei de Hom en el recompte de vots i escons. Per aixó Carretero s'ha ficat de banda, ja que ara la seva feina la farà la CUP. Remake

#3.1 marta, Girona, 07/11/2012 - 11:54

Totalment d'acord, peró jo pregunto qui va pagar, i pagarà, la campanya de SI i de la CUP. Quan ho preguntes et diuen "no et preocupis, tot solucionat" i jo em dic..........tot solucionat??? quina pudor!!

#3.2 Andreu, BCN, 07/11/2012 - 20:58

Doncs mira Marta, els bancs precisament no paguen la campanya ni de SI ni de CUP. Saps per què? Per què no volem lligam ni hipoteques i així ser lliures per dir les coses clares. AH! I la campanya de la CUP la paga la militancia de la seua butxaca, amb quotes extraordinaries, bons d'ajut i treball..